BPO, czyli innowacyjny model outsourcingu usług biznesowych – jak to działa?

Przyspieszenie i optymalizacja procesów logistycznych w firmie, a także usprawnienie pracy działu HR to w dzisiejszych czasach podstawa, aby móc skutecznie rozwijać swój biznes. Jeśli chcemy realnie wyróżnić się spośród konkurencji na rynku, powinniśmy inwestować w nowoczesne modele współpracy biznesowej. Jednym z nich jest BPO, czyli outsourcing procesów biznesowych. Na czym to polega i jak BPO wpływa na rozwój naszego przedsiębiorstwa? Więcej informacji przedstawiamy w poniższym artykule.

Czym jest BPO i czego dotyczy?

Outsourcing procesów biznesowych to usługi outsourcingowe realizowane przez zewnętrzny podmiot gospodarczy. Kiedy zdecydujemy się wdrożyć w firmie procedury BPO, zyskujemy realną szansę na oszczędności w firmowym budżecie, a także oszczędzamy czas – to możliwe dzięki przekazaniu niektórych obowiązków zewnętrznemu dostawcy usług outsourcingowych.

BPO obejmuje takie obszary działalności gospodarczej jak:

  • księgowość,
  • HR,
  • dział IT,
  • obsługa klienta,
  • procesy logistyczne w firmie.

Warto też dodać, że do outsourcingu procesów biznesowych zaliczamy także BSS, czyli systemy zwiększające efektywność biznesową przedsiębiorstwa. W jaki sposób? Głównie poprzez udostępnianie najnowocześniejszych technologii oraz specjalistów, którzy realizują konkretne zadania taniej i szybciej niż zespół budowany jako osobny dział w firmie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi outsourcingu biznesowego, czyli BPO?

Jest wiele czynników determinujących opłacalność wdrożenia działań realizowanych przez zewnętrzny podmiot w ramach usług BPO. Dzięki temu, że zewnętrzny dostawca usług przejmuje procesy związane z księgowością, marketingiem, administracją, kadrami i wieloma innymi działaniami, nasze przedsiębiorstwo może sprawnie się rozwijać.

Kilka aspektów wskazujących na opłacalność nawiązania współpracy z zewnętrznym podmiotem w ramach BPO to:

  • możliwość optymalizacji firmowych wydatków,
  • nieograniczony dostęp do wykwalifikowanych ekspertów z danej branży,
  • niskie ryzyko popełnienia błędów podczas realizowania rozliczeń podatkowych,
  • utrzymanie ciągłości procesów firmowych.

Warto też dodać, że outsourcing usług biznesowych to także realna szansa na redukcję czasu potrzebnego do wykonywania konkretnych działań w biznesie. Ciekawe rozwiązania w zakresie outsourcingu usług BPO proponuje firma Grafton. 

Jeśli chcemy nieco bliżej zaznajomić się z zagadnieniami dotyczącymi BPO, BSS i SSC, warto przejrzeć poradnik https://pl.grafton.com/pl/ssc-i-bpo-co-jest-i-jak-moze-wspomoc-twoja-firme, który wskazuje na najważniejsze aspekty związane z outsourcingiem usług w biznesie.

Wdrożenie BPO w firmie krok po kroku – podsumowanie

Uruchomienie usług outsourcingu procesów biznesowych w firmie wymaga przede wszystkim wybrania dostawcy BPO. Kiedy znajdziemy już rzetelną firmę zajmującą się takimi działaniami, musimy tylko zadbać o: stworzenie strategii działania, przeprowadzenie integracji usług, szkolenia pracownicze oraz optymalizację działań.

 

Artykuł sponsorowany

0 thoughts on “BPO, czyli innowacyjny model outsourcingu usług biznesowych – jak to działa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *